change language

Regulamin  Drukarni Colorato Bulent Parlak

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  1. Poniższy Regulamin określa:
  • warunki współpracy,
  • zasady przyjmowania i realizacji zamówień,
  • zasady przyjmowania plików graficznych,
  • zasady płatności,
  • warunki składania reklamacji,
  • zasady dotyczące zarządzania danymi Klienta

pomiędzy Bulent Parlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Colorato Bulent Parlak  z siedzibą w Poznaniu przy ul. Swarożyca 14a, 61-615 Poznań, NIP: 9721171038, Regon: 301027233, zwaną dalej Drukarnią a Klientem.

  1. Przez Klienta rozumie się osobę prawną, jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której odrębne przepisy nadają prawo do  nabywania we własnym imieniu praw i zaciągania zobowiązań, a także osobę fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub zawodową, która dokonuje czynności prawnych w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub zawodowej.
  2. Klientowi zabrania się :
  3. korzystania z Drukarni w sposób niezgodny z prawem powszechnym oraz niniejszym Regulaminem,
  4. przekazywania Drukarni treści niezgodnych z prawem, tj. treści naruszających prawa albo dobra osobiste osób trzecich, propagujących treści zabronione,
  5. posługiwania się grafikami, co do których Klient nie posiada praw autorskich,
  6. rozsyłania nie zamówionej informacji handlowej.
  7. Niniejszy Regulamin nie dotyczy Konsumentów w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
  8. Osoba składająca zamówienie w imieniu Klienta oświadcza, że posiada zgodę do jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych w jego imieniu.
  9. Wszystkie informacje o produktach i usługach podane na stronie internetowej Drukarni www.colorato.com.pl stanowią wyłącznie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
  10. Warunkiem złożenia zamówienia na produkty i usługi Drukarni jest zaakceptowanie niniejszego Regulaminu.

 

 

  1. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
  2. Zamówienia mogą być składane drogą elektroniczną w formie e-mail na adres: biuro@colorato.com.pl lub osobiście w siedzibie Drukarni.
  3. Zamówienia powinny zawierać:
  • opis lub numer zamówienia,
  • określenie ilości oraz rodzaju przedmiotu znakowania,
  • określenie kolorów Pantone,
  • określenie wielkości nadruków,
  • pliki produkcyjne,
  • wizualizację zamówienia,
  • termin realizacji zamówienia,
  • dane do faktury (w przypadku pierwszego zamówienia lub zmiany danych),
  • informację dotyczącą pakowania produktów,
  • informację dotyczącą zlecenia Drukarni transportu zamówienia do Klienta Końcowego (przesyłka NO-NAME), wraz z określeniem sposobu spakowania paczki lub palety, dokumentu WZ – jeżeli Klient chce uzyskać potwierdzenie dostarczenia towaru przez firmę kurierską do Klienta Końcowego oraz adresu wysyłki.
  1. Pliki produkcyjne:
    1. należy przekazywać w formacie CDR (Corel X5) lub PDF. ( logo nie może zawierać linia i transparentny część)
      W przypadku przesłania plików produkcyjnych w formacie innym niż CDR, PDF, Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za błędy powstałe podczas otwierania plików w Corelu;
    2. należy przekazywać z określeniem kolorów Pantone.

W przypadku zapisu pliku produkcyjnego z innym określeniem kolorów, np. CMYK, RGB, ( bez linia i bez  transparentny)  Drukarnia dopuszcza możliwość przekonwertowania, po uprzedniej zgodzie Klienta,  na kolory Pantone, bez ponoszenia odpowiedzialności za  ewentualnie powstałe różnice w kolorach nadruku.

  1. muszą zawierać określenie wielkości nadruku.

W przypadku braku określenia wielkości nadruku w zamówieniu, pliki muszą być zapisane w formacie 1:1.

  1. muszą być zgodne z przesłaną wizualizacją nadruku.

W przypadku braku zgodności podstawę wykonania nadruków stanowią pliki produkcyjne. Wizualizacja jest podstawą do wskazania umiejscowienia nadruku. Wszelkie zmiany w nadruku muszą zostać potwierdzone ponowną wizualizacją. W przypadku braku zmiany wizualizacji, nadruk zostanie wykonany zgodnie z pierwotną wizualizacją
i plikami.

e). ilość kolorów do nadruku określonych w specyfikacji musi się zgadzać z ilością kolorów przesłanych w pliku produkcyjnym.

f). jeśli plik ma być drukowany np. w CMYK’u to tak musi zostać zapisany. (konwertowany, bez linia i transparentność)

  1. g) należy wysłać z jednodniowym wyprzedzeniem. Za jednodniowe wyprzedzenie uznaje się pracę Drukarni od 8.00 do 16.00
  1. W przypadku braku projektu lub wizualizacji, Klient ma możliwość – za dodatkową opłatą – zlecić Drukarni ich realizację. Przekazanie Klientowi praw autorskich do zleconych prac możliwe za dodatkową opłatą.
  1. Drukarnia dokonuje bezpłatnych wycen produktów. W uzasadnionych przypadkach, Drukarnia zastrzega sobie prawo do zmiany wyceny zamówienia (np. aktywacja artykułu promocyjnego, podkład pod nadruk), o której Klient musi zostać poinformowany.
  2. Wycena jest orientacyjna, gdy nie ma pewności czy dany produkt będzie potrzebował podkładu albo aktywacji. Drukarnia jest zobowiązana do powiadomienia Klienta o zmianach w wycenie, a Klient zobowiązany jest do poniesienia dodatkowych kosztów. W przypadku rezygnacji z zamówienia, Klient musi ponieść koszty przygotowalni.
  3. Wycena za nadruk obowiązuje przez 14 dni. Po upływie tego terminu firma Colorato może dokonać zmian w tym zakresie.
  4. Pisemna akceptacja wyceny zamówienia przez Klienta jest równoznaczna ze  złożeniem zamówienia i zobowiązaniem do pokrycia kosztów jego realizacji.
  5. W przypadku realizacji zamówień budzących wątpliwości (np. nadruki CMYK), Drukarnia zobowiązuje Klienta do dokonania akceptacji wydruku próbnego na produktach Drukarni, bądź na produkcie Klienta. Akceptacja winna zostać potwierdzona pisemnie. W przypadku braku pisemnej akceptacji Drukarnia ma prawo wstrzymać produkcję, co spowoduje przesunięcie terminu realizacji zamówienia na kolejny wolny termin w grafiku Drukarni.
  6. Podstawą akceptacji wydruku próbnego jest „wydruk rzeczywisty”. Na życzenie Klienta akceptacja może nastąpić na podstawie przesłanego zdjęcia. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za różnice w kolorystyce pomiędzy wydrukiem rzeczywistym, a zdjęciem.
  7. Akceptacja wydruku próbnego powinna nastąpić niezwłocznie, tj. w terminie 15 minut, który nie spowoduje opóźnień w produkcji. W przeciwnym wypadku Klient ponosi koszty wydruku próbnego tj. koszty przygotowalni.
  8. W przypadku niestandardowych podłoży Drukarnia zastrzega sobie prawo do zużycia 1 szt. towaru celem przeprowadzenia próby przyczepności farby, odporności na temperaturę itp.
  9. Towar reklamowy powinien być dostarczany z nadwyżką ilościową – 1%
  10. Anulowanie zamówienia lub zmiana jego parametrów możliwe jest na 24h przed planowaną produkcją, wtedy Klient nie ponosi żadnych kosztów ???
  11. Po rozpoczęciu realizacji zamówienia nie są możliwe jakiekolwiek zmiany
    w projektach, ani anulowanie zlecenia. W szczególnych przypadkach Drukarnia może uwzględnić naniesione zmiany produkcyjne. Wprowadzenie takich zmian może być objęte dodatkowymi kosztami, które Klient będzie musiał zaakceptować.
    W przypadku braku akceptacji przez Klienta dodatkowych kosztów, zamówienie jest realizowane w pierwotnym brzmieniu lub Drukarnia może odstąpić od realizacji zamówienia o czym niezwłocznie informuje Klienta.
  12. W przypadku odstąpienia Drukarni od realizacji zamówienia na skutek zmian wprowadzonych przez Klienta, Drukarnia obciąża Klienta powstałymi kosztami produkcyjnymi.
  1. Klient oświadcza, że przesłane prace są wolne od wirusów i nie spowodują awarii oprogramowania ani urządzeń komputerowych.
  1. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe przygotowanie plików do druku. Drukarnia nie ma obowiązku wprowadzania poprawek i modyfikacji w plikach przesłanych przez Klienta. Pliki przesłane do realizacji są traktowane jako wersja ostateczna. Za błędy w nich zawarte odpowiada Klient.
  1. Klient ponosi pełną odpowiedzialność prawną za treść oraz formę przesyłanych
    projektów i materiałów (tekst oraz grafika), również za ewentualne naruszenie postanowień Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  1. Drukarnia ma prawo odmówić realizacji zamówienia zawierającego treści niezgodne z prawem lub naruszające przyjęte normy obyczajowe.
  2. Drukarnia nie ma obowiązku sprawdzenia jakości i ilości dostarczonych produktów do realizacji zamówienia.
  3. Termin realizacji zamówienia ustalany jest indywidualnie z pracownikiem Drukarni. Termin realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu w przypadku:
  4. przesunięcia terminu dostawy produktów do znakowania niż ustalono wcześniej z Drukarnią,
  5. przesunięcia terminu dostarczenia plików produkcyjnych i/lub wizualizacji niż ustalono wcześniej z Drukarnią,
  6. wprowadzenia jakichkolwiek zmian w projekcie lub sposobie realizacji zamówienia.
  7. W szczególnych przypadkach termin realizacji zamówienia może zostać ustalony indywidualnie odstępując od ptk. 2.7
  8. W przypadku wystąpienia opóźnień w realizacji zamówienia, Drukarnia bez zbędnej zwłoki informuje Klienta.
  1. Drukarnia zobowiązuje się do powiadomienia Klienta o możliwości odbioru towaru bądź zlecenia transportu firmie kurierskiej.
  2. Drukarnia współpracuje z firmą kurierską Sendit S.A. – www.sendit.pl.
  3. Zamówienia są realizowane i wysyłane w dni robocze (tj. pon- pt).
  4. Termin dostarczenia zamówienia uzależniony jest od czasu dostaw firm kurierskich i wynosi 1-2 dni roboczych.
  5. Przesyłka towaru ograniczona jest do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania danego zamówienia.
  6. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia, zagubienia lub opóźnienia przesyłek podczas transportu.
  7. Klient jest zobowiązany poinformować Drukarnię o chęci ubezpieczenia przesyłek kurierskich i poniesienia dodatkowych kosztów z nimi związanymi.
  8. Towar powinien być dostarczony na dzień przed planowaną produkcję, Klient może wysłać towar bezpośrednio do Drukarni na ul. Zielną 7, 62-002 Suchy Las.

 

  • PŁATNOŚCI
  1. Klient nie ponosi kosztów wyceny. Ponosi koszt pakowania, po uprzednim poinformowaniu Drukarni.
  2. Klient ponosi koszt pakowania produktów, które tego wymagają, np. produkty metalowe i takie, na których nadruk mógłby ulec zniszczeniu.
  3. Drukarnia zobowiązuje się do poinformowanie klienta o konieczności pakowania produktów z pt. 3.2
  4. Drukarnia nie ponosi kosztów dostarczenia zamówienia do Klienta.
  5. Wycena przygotowywana przez Drukarnię zawiera cenę netto w złotych polskich, do których należy doliczyć podatek VAT, w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami prawa.
  6. Koszt zamówienia próbki (pojedynczego egzemplarza) artykułu promocyjnego wskazany jest w cenniku przesłanym do Klienta.
  7. Zapłata za zamówienie gadżetów i nadruków powyżej 10.000 zł netto, następuje poprzez dokonania przedpłaty na rachunek bankowy Drukarni w wysokości 50% zamówienia.  Rozpoczęcie realizacji zamówienia następuje w momencie zaksięgowania kwoty na rachunku bankowym Drukarni lub przesłania drogą mailowa potwierdzenia dokonania przelewu.
  8. W uzasadnionych przypadkach Drukarnia może odstąpić od pobrania przedpłaty.
  1. Płatności za zamówienie można dokonać:
  • gotówką w siedzibie Drukarni,
  • przelewem na rachunek bankowy Drukarni.
  1. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu wysyłki/ odbioru towaru przez Klienta.
  2. W przypadku nieterminowej płatności, Drukarnia ma prawo do naliczenia odsetek ustawowych za każdy dzień zwłoki.
  3. Strony zgodnie oświadczają, że będą dokumentować zawierane między sobą transakcje wyłącznie w formie elektronicznej.  Klient wyraża zgodę na przesyłanie przez Drukarnię faktur VAT  na  wskazany przez Klienta adres e- mail.
  4. Warunkiem przyjęcia kolejnego zlecenia od Klienta zalegającego z płatnościami w rażący sposób (Może jakieś z 3 miesiące? Bo np. Mondo to się nie tyczy itd. ) jest uprzednie uregulowanie zaległej płatności i dokonanie przedpłaty na realizację nowego zamówienia w wysokości co najmniej 50 % jego wartości. – nie wiem czy nie wykreślić tego punktu całkowicie
  5. Nowi Klienci zobowiązani są do uiszczenia 3 pierwszych płatności za faktury w formie gotówkowej lub przedpłatą przed odbiorem towaru.

 

  1. REKLAMACJE
    1. Warunkiem przyjęcia przez Drukarnię reklamacji jest złożenie jej drogą mailową na adres : biuro@colorato.com.pl lub pocztą tradycyjna do siedziby Drukarni, w terminie 7 dni od dnia otrzymania/odbioru zamówienia.
    2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dokładny opis stwierdzonej niezgodności, zakres żądania reklamacyjnego oraz numer faktury.
    3. Drukarnia ocenia zasadność reklamacji na podstawie przekazanego reklamowanego towaru.
    4. W przypadku reklamacji różnic w kolorze otrzymanego produktu w stosunku do oczekiwań Klienta, warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest porównanie wykonanego zamówienia
      z certyfikowanym wydrukiem próbnym wykonanym przed rozpoczęciem realizacji umowy  na zlecenie Klienta przez Drukarnię lub przesłanym przez Klienta.
    5. Drukarnia zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 10 dni roboczych, od momentu jej zgłoszenia, liczonych od dnia następnego po dniu zgłoszenia.
    6. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, koszt przesłania reklamowanego towaru do Drukarni zostanie Klientowi zwrócony.
    7. Rekompensata za reklamowany towar stanowi sumę jego wartości, bez marży Klienta.
    8. Nie stanowi podstaw do zgłoszenia reklamacji:
      1. nieznaczne różnice kolorystyczne przy wykonaniu zamówienia, spowodowane czynnikami powstającymi w procesie produkcji, niezależnie od Drukarni,
      2. brak zgodności kolorów wydruku z obrazem ekranowym, wynikający
        z różnic technologicznych ekranów i drukarek,
      3. odchylenia od zamówienia przy pasowaniu kolorów kolejno po sobie nadrukowanych: tolerancja 0,2 mm,
      4. odchylenia od zamówienia różnic ilościowych i jakościowych zamówionego towaru ( – 1 szt.),
      5. wady produktów przeznaczonych do znakowania dostarczonych Drukarni (np. farbujące metki, farbowanie pigmentów tkanin, itp.).
    9. Reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłek w transporcie należy zgłosić kurierowi
      w momencie odbioru towarów. Decyzje w sprawie uwzględnienia lub odrzucenia reklamacji dotyczących przesyłek, zależą wyłącznie od firmy kurierskiej. Osoba odbierająca dostawę jest zobowiązana pisemnie poinformować Drukarnię o zaistniałej sytuacji.

 

  1. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
    1. Drukarnia Colorato Bulent Parlak, mająca swoją siedzibę w Poznaniu, ul. Swarożyca 14a, NIP: 9721171038, Regon: 301027233, jest administratorem danych osobowych podanych przez Klientów podczas składania zamówienia oraz w ramach świadczenia usług drogą elektroniczną. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
    2. Drukarnia będzie przetwarzała dane osobowe wyłącznie w celu realizacji zamówień  lub usług określonych w Regulaminie.
    3. Przetwarzanie danych osobowych przez Drukarnię do celów marketingowych jest dopuszczalne, po uprzednim, dobrowolnym wyrażeniu zgody przez Klienta w formie pisemnej.
    4. Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania usunięcia.
    5. Drukarnia chroni przekazane jej dane osobowe, dokładając należytej staranności celem ich zabezpieczenia przed nieuprawnionym dostępem i wykorzystaniem.
    6. Drukarnia nie udostępnia zgromadzonych danych osobowych podmiotom trzecim, chyba że obowiązek przekazania danych wynika wprost z przepisów prawa lub orzeczenia sądów z zastrzeżeniem ust. 8.
    7. Drukarnia może powierzyć innemu podmiotowi, w drodze umowy zawartej na piśmie, przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

 

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  2. Regulamin dostępny jest nieodpłatnie w siedzibie Drukarni bądź drogą mailową
  3. Regulamin może ulec zmianie. O treści zmian Regulaminu Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną na adres wskazany do kontaktu.
  4. W przypadku zmiany Regulaminu, wszelkie zamówienia złożone przed dniem zmiany Regulaminu, podlegać będą realizacji zgodnie z treścią Regulaminu obowiązującą w dniu złożenia zamówienia przez Klienta.
  5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  6. W przypadku wystąpienia sporu na tle umów zawartych pomiędzy Drukarnia a Klientem w oparciu o Regulamin, strony będą dążyły do polubownego rozstrzygnięcia sprawy.
  7. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów powstałych między Drukarnia a Klientem jest Sąd  miejscowo właściwy dla Drukarni.