Regulamin Drukarni Colorato Bulent Parlak
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Poniższy Regulamin określa:
- warunki współpracy,
- zasady przyjmowania i realizacji zamówień,
- zasady przyjmowania plików graficznych,
- zasady płatności,
- warunki składania reklamacji,
- zasady dotyczące zarządzania danymi Klienta
pomiędzy Bulent Parlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Colorato Bulent Parlak z siedzibą w Poznaniu przy ul. Swarożyca 14a, 61-615 Poznań, NIP: 9721171038, Regon: 301027233, zwaną dalej Drukarnią a Klientem.
- Przez Klienta rozumie się osobę prawną, jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, której odrębne przepisy nadają prawo do nabywania we własnym imieniu praw i zaciągania zobowiązań, a także osobę fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub zawodową, która dokonuje czynności prawnych w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Klientowi zabrania się :
- korzystania z Drukarni w sposób niezgodny z prawem powszechnym oraz niniejszym Regulaminem,
- przekazywania Drukarni treści niezgodnych z prawem, tj. treści naruszających prawa albo dobra osobiste osób trzecich, propagujących treści zabronione,
- posługiwania się grafikami, co do których Klient nie posiada praw autorskich,
- rozsyłania nie zamówionej informacji handlowej.
- Niniejszy Regulamin nie dotyczy Konsumentów w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
- Osoba składająca zamówienie w imieniu Klienta oświadcza, że posiada zgodę do jego reprezentowania i zaciągania zobowiązań finansowych w jego imieniu.
- Wszystkie informacje o produktach i usługach podane na stronie internetowej Drukarni www.colorato.com.pl stanowią wyłącznie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- Warunkiem złożenia zamówienia na produkty i usługi Drukarni jest zaakceptowanie niniejszego Regulaminu.
- REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Zamówienia mogą być składane drogą elektroniczną w formie e-mail na adres: biuro@colorato.com.pl lub osobiście w siedzibie Drukarni.
- Zamówienia powinny zawierać:
- opis lub numer zamówienia,
- określenie ilości oraz rodzaju przedmiotu znakowania,
- określenie kolorów Pantone,
- określenie wielkości nadruków,
- pliki produkcyjne,
- wizualizację zamówienia,
- termin realizacji zamówienia,
- dane do faktury (w przypadku pierwszego zamówienia lub zmiany danych),
- informację dotyczącą pakowania produktów,
- informację dotyczącą zlecenia Drukarni transportu zamówienia do Klienta Końcowego (przesyłka NO-NAME), wraz z określeniem sposobu spakowania paczki lub palety, dokumentu WZ – jeżeli Klient chce uzyskać potwierdzenie dostarczenia towaru przez firmę kurierską do Klienta Końcowego oraz adresu wysyłki.
- Pliki produkcyjne:
- należy przekazywać w formacie CDR (Corel X5) lub PDF. ( logo nie może zawierać linia i transparentny część)
W przypadku przesłania plików produkcyjnych w formacie innym niż CDR, PDF, Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za błędy powstałe podczas otwierania plików w Corelu; - należy przekazywać z określeniem kolorów Pantone.
- należy przekazywać w formacie CDR (Corel X5) lub PDF. ( logo nie może zawierać linia i transparentny część)
W przypadku zapisu pliku produkcyjnego z innym określeniem kolorów, np. CMYK, RGB, ( bez linia i bez transparentny) Drukarnia dopuszcza możliwość przekonwertowania, po uprzedniej zgodzie Klienta, na kolory Pantone, bez ponoszenia odpowiedzialności za ewentualnie powstałe różnice w kolorach nadruku.
- muszą zawierać określenie wielkości nadruku.
W przypadku braku określenia wielkości nadruku w zamówieniu, pliki muszą być zapisane w formacie 1:1.
- muszą być zgodne z przesłaną wizualizacją nadruku.
W przypadku braku zgodności podstawę wykonania nadruków stanowią pliki produkcyjne. Wizualizacja jest podstawą do wskazania umiejscowienia nadruku. Wszelkie zmiany w nadruku muszą zostać potwierdzone ponowną wizualizacją. W przypadku braku zmiany wizualizacji, nadruk zostanie wykonany zgodnie z pierwotną wizualizacją
i plikami.
e). ilość kolorów do nadruku określonych w specyfikacji musi się zgadzać z ilością kolorów przesłanych w pliku produkcyjnym.
f). jeśli plik ma być drukowany np. w CMYK’u to tak musi zostać zapisany. (konwertowany, bez linia i transparentność)
- g) należy wysłać z jednodniowym wyprzedzeniem. Za jednodniowe wyprzedzenie uznaje się pracę Drukarni od 8.00 do 16.00
- W przypadku braku projektu lub wizualizacji, Klient ma możliwość – za dodatkową opłatą – zlecić Drukarni ich realizację. Przekazanie Klientowi praw autorskich do zleconych prac możliwe za dodatkową opłatą.
- Drukarnia dokonuje bezpłatnych wycen produktów. W uzasadnionych przypadkach, Drukarnia zastrzega sobie prawo do zmiany wyceny zamówienia (np. aktywacja artykułu promocyjnego, podkład pod nadruk), o której Klient musi zostać poinformowany.
- Wycena jest orientacyjna, gdy nie ma pewności czy dany produkt będzie potrzebował podkładu albo aktywacji. Drukarnia jest zobowiązana do powiadomienia Klienta o zmianach w wycenie, a Klient zobowiązany jest do poniesienia dodatkowych kosztów. W przypadku rezygnacji z zamówienia, Klient musi ponieść koszty przygotowalni.
- Wycena za nadruk obowiązuje przez 14 dni. Po upływie tego terminu firma Colorato może dokonać zmian w tym zakresie.
- Pisemna akceptacja wyceny zamówienia przez Klienta jest równoznaczna ze złożeniem zamówienia i zobowiązaniem do pokrycia kosztów jego realizacji.
- W przypadku realizacji zamówień budzących wątpliwości (np. nadruki CMYK), Drukarnia zobowiązuje Klienta do dokonania akceptacji wydruku próbnego na produktach Drukarni, bądź na produkcie Klienta. Akceptacja winna zostać potwierdzona pisemnie. W przypadku braku pisemnej akceptacji Drukarnia ma prawo wstrzymać produkcję, co spowoduje przesunięcie terminu realizacji zamówienia na kolejny wolny termin w grafiku Drukarni.
- Podstawą akceptacji wydruku próbnego jest „wydruk rzeczywisty”. Na życzenie Klienta akceptacja może nastąpić na podstawie przesłanego zdjęcia. Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za różnice w kolorystyce pomiędzy wydrukiem rzeczywistym, a zdjęciem.
- Akceptacja wydruku próbnego powinna nastąpić niezwłocznie, tj. w terminie 15 minut, który nie spowoduje opóźnień w produkcji. W przeciwnym wypadku Klient ponosi koszty wydruku próbnego tj. koszty przygotowalni.
- W przypadku niestandardowych podłoży Drukarnia zastrzega sobie prawo do zużycia 1 szt. towaru celem przeprowadzenia próby przyczepności farby, odporności na temperaturę itp.
- Towar reklamowy powinien być dostarczany z nadwyżką ilościową – 1%
- Anulowanie zamówienia lub zmiana jego parametrów możliwe jest na 24h przed planowaną produkcją, wtedy Klient nie ponosi żadnych kosztów ???
- Po rozpoczęciu realizacji zamówienia nie są możliwe jakiekolwiek zmiany
w projektach, ani anulowanie zlecenia. W szczególnych przypadkach Drukarnia może uwzględnić naniesione zmiany produkcyjne. Wprowadzenie takich zmian może być objęte dodatkowymi kosztami, które Klient będzie musiał zaakceptować.
W przypadku braku akceptacji przez Klienta dodatkowych kosztów, zamówienie jest realizowane w pierwotnym brzmieniu lub Drukarnia może odstąpić od realizacji zamówienia o czym niezwłocznie informuje Klienta. - W przypadku odstąpienia Drukarni od realizacji zamówienia na skutek zmian wprowadzonych przez Klienta, Drukarnia obciąża Klienta powstałymi kosztami produkcyjnymi.
- Klient oświadcza, że przesłane prace są wolne od wirusów i nie spowodują awarii oprogramowania ani urządzeń komputerowych.
- Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe przygotowanie plików do druku. Drukarnia nie ma obowiązku wprowadzania poprawek i modyfikacji w plikach przesłanych przez Klienta. Pliki przesłane do realizacji są traktowane jako wersja ostateczna. Za błędy w nich zawarte odpowiada Klient.
- Klient ponosi pełną odpowiedzialność prawną za treść oraz formę przesyłanych
projektów i materiałów (tekst oraz grafika), również za ewentualne naruszenie postanowień Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Drukarnia ma prawo odmówić realizacji zamówienia zawierającego treści niezgodne z prawem lub naruszające przyjęte normy obyczajowe.
- Drukarnia nie ma obowiązku sprawdzenia jakości i ilości dostarczonych produktów do realizacji zamówienia.
- Termin realizacji zamówienia ustalany jest indywidualnie z pracownikiem Drukarni. Termin realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu w przypadku:
- przesunięcia terminu dostawy produktów do znakowania niż ustalono wcześniej z Drukarnią,
- przesunięcia terminu dostarczenia plików produkcyjnych i/lub wizualizacji niż ustalono wcześniej z Drukarnią,
- wprowadzenia jakichkolwiek zmian w projekcie lub sposobie realizacji zamówienia.
- W szczególnych przypadkach termin realizacji zamówienia może zostać ustalony indywidualnie odstępując od ptk. 2.7
- W przypadku wystąpienia opóźnień w realizacji zamówienia, Drukarnia bez zbędnej zwłoki informuje Klienta.
- Drukarnia zobowiązuje się do powiadomienia Klienta o możliwości odbioru towaru bądź zlecenia transportu firmie kurierskiej.
- Drukarnia współpracuje z firmą kurierską Sendit S.A. – www.sendit.pl.
- Zamówienia są realizowane i wysyłane w dni robocze (tj. pon- pt).
- Termin dostarczenia zamówienia uzależniony jest od czasu dostaw firm kurierskich i wynosi 1-2 dni roboczych.
- Przesyłka towaru ograniczona jest do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania danego zamówienia.
- Drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia, zagubienia lub opóźnienia przesyłek podczas transportu.
- Klient jest zobowiązany poinformować Drukarnię o chęci ubezpieczenia przesyłek kurierskich i poniesienia dodatkowych kosztów z nimi związanymi.
- Towar powinien być dostarczony na dzień przed planowaną produkcję, Klient może wysłać towar bezpośrednio do Drukarni na ul. Zielną 7, 62-002 Suchy Las.
- PŁATNOŚCI
- Klient nie ponosi kosztów wyceny. Ponosi koszt pakowania, po uprzednim poinformowaniu Drukarni.
- Klient ponosi koszt pakowania produktów, które tego wymagają, np. produkty metalowe i takie, na których nadruk mógłby ulec zniszczeniu.
- Drukarnia zobowiązuje się do poinformowanie klienta o konieczności pakowania produktów z pt. 3.2
- Drukarnia nie ponosi kosztów dostarczenia zamówienia do Klienta.
- Wycena przygotowywana przez Drukarnię zawiera cenę netto w złotych polskich, do których należy doliczyć podatek VAT, w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami prawa.
- Koszt zamówienia próbki (pojedynczego egzemplarza) artykułu promocyjnego wskazany jest w cenniku przesłanym do Klienta.
- Zapłata za zamówienie gadżetów i nadruków powyżej 10.000 zł netto, następuje poprzez dokonania przedpłaty na rachunek bankowy Drukarni w wysokości 50% zamówienia. Rozpoczęcie realizacji zamówienia następuje w momencie zaksięgowania kwoty na rachunku bankowym Drukarni lub przesłania drogą mailowa potwierdzenia dokonania przelewu.
- W uzasadnionych przypadkach Drukarnia może odstąpić od pobrania przedpłaty.
- Płatności za zamówienie można dokonać:
- gotówką w siedzibie Drukarni,
- przelewem na rachunek bankowy Drukarni.
- Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu wysyłki/ odbioru towaru przez Klienta.
- W przypadku nieterminowej płatności, Drukarnia ma prawo do naliczenia odsetek ustawowych za każdy dzień zwłoki.
- Strony zgodnie oświadczają, że będą dokumentować zawierane między sobą transakcje wyłącznie w formie elektronicznej. Klient wyraża zgodę na przesyłanie przez Drukarnię faktur VAT na wskazany przez Klienta adres e- mail.
- Warunkiem przyjęcia kolejnego zlecenia od Klienta zalegającego z płatnościami w rażący sposób (Może jakieś z 3 miesiące? Bo np. Mondo to się nie tyczy itd. ) jest uprzednie uregulowanie zaległej płatności i dokonanie przedpłaty na realizację nowego zamówienia w wysokości co najmniej 50 % jego wartości. – nie wiem czy nie wykreślić tego punktu całkowicie
- Nowi Klienci zobowiązani są do uiszczenia 3 pierwszych płatności za faktury w formie gotówkowej lub przedpłatą przed odbiorem towaru.
- REKLAMACJE
- Warunkiem przyjęcia przez Drukarnię reklamacji jest złożenie jej drogą mailową na adres : biuro@colorato.com.pl lub pocztą tradycyjna do siedziby Drukarni, w terminie 7 dni od dnia otrzymania/odbioru zamówienia.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dokładny opis stwierdzonej niezgodności, zakres żądania reklamacyjnego oraz numer faktury.
- Drukarnia ocenia zasadność reklamacji na podstawie przekazanego reklamowanego towaru.
- W przypadku reklamacji różnic w kolorze otrzymanego produktu w stosunku do oczekiwań Klienta, warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest porównanie wykonanego zamówienia
z certyfikowanym wydrukiem próbnym wykonanym przed rozpoczęciem realizacji umowy na zlecenie Klienta przez Drukarnię lub przesłanym przez Klienta. - Drukarnia zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 10 dni roboczych, od momentu jej zgłoszenia, liczonych od dnia następnego po dniu zgłoszenia.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, koszt przesłania reklamowanego towaru do Drukarni zostanie Klientowi zwrócony.
- Rekompensata za reklamowany towar stanowi sumę jego wartości, bez marży Klienta.
- Nie stanowi podstaw do zgłoszenia reklamacji:
- nieznaczne różnice kolorystyczne przy wykonaniu zamówienia, spowodowane czynnikami powstającymi w procesie produkcji, niezależnie od Drukarni,
- brak zgodności kolorów wydruku z obrazem ekranowym, wynikający
z różnic technologicznych ekranów i drukarek, - odchylenia od zamówienia przy pasowaniu kolorów kolejno po sobie nadrukowanych: tolerancja 0,2 mm,
- odchylenia od zamówienia różnic ilościowych i jakościowych zamówionego towaru ( – 1 szt.),
- wady produktów przeznaczonych do znakowania dostarczonych Drukarni (np. farbujące metki, farbowanie pigmentów tkanin, itp.).
- Reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłek w transporcie należy zgłosić kurierowi
w momencie odbioru towarów. Decyzje w sprawie uwzględnienia lub odrzucenia reklamacji dotyczących przesyłek, zależą wyłącznie od firmy kurierskiej. Osoba odbierająca dostawę jest zobowiązana pisemnie poinformować Drukarnię o zaistniałej sytuacji.
- OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Drukarnia Colorato Bulent Parlak, mająca swoją siedzibę w Poznaniu, ul. Swarożyca 14a, NIP: 9721171038, Regon: 301027233, jest administratorem danych osobowych podanych przez Klientów podczas składania zamówienia oraz w ramach świadczenia usług drogą elektroniczną. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
- Drukarnia będzie przetwarzała dane osobowe wyłącznie w celu realizacji zamówień lub usług określonych w Regulaminie.
- Przetwarzanie danych osobowych przez Drukarnię do celów marketingowych jest dopuszczalne, po uprzednim, dobrowolnym wyrażeniu zgody przez Klienta w formie pisemnej.
- Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania usunięcia.
- Drukarnia chroni przekazane jej dane osobowe, dokładając należytej staranności celem ich zabezpieczenia przed nieuprawnionym dostępem i wykorzystaniem.
- Drukarnia nie udostępnia zgromadzonych danych osobowych podmiotom trzecim, chyba że obowiązek przekazania danych wynika wprost z przepisów prawa lub orzeczenia sądów z zastrzeżeniem ust. 8.
- Drukarnia może powierzyć innemu podmiotowi, w drodze umowy zawartej na piśmie, przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin dostępny jest nieodpłatnie w siedzibie Drukarni bądź drogą mailową
- Regulamin może ulec zmianie. O treści zmian Regulaminu Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną na adres wskazany do kontaktu.
- W przypadku zmiany Regulaminu, wszelkie zamówienia złożone przed dniem zmiany Regulaminu, podlegać będą realizacji zgodnie z treścią Regulaminu obowiązującą w dniu złożenia zamówienia przez Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- W przypadku wystąpienia sporu na tle umów zawartych pomiędzy Drukarnia a Klientem w oparciu o Regulamin, strony będą dążyły do polubownego rozstrzygnięcia sprawy.
- Sądem właściwym do rozstrzygania sporów powstałych między Drukarnia a Klientem jest Sąd miejscowo właściwy dla Drukarni.